Анотація
У статті з’ясовано, що методика лепбуків розкриває потенціал здобувача освіти, формує ключові вміння і навички, враховує навчальні компетентності. Ефект від упровадження лепбуків на різних етапах вивчення тем природничих дисциплін полягає в тому, що охоплює різні сфери діяльності, а саме: пошукові методи, узагальнення і систематизацію. Інноваційність методики лепбуку полягає в поєднанні дослідницького, проєктного, творчого, технологічного, естетичного, інформаційного напрямків діяльності. Лепбук – це підсумковий етап самостійної пошукової роботи, яку студент виконує в процесі вивчення теми. Головне привчити здобувачів освіти накопичувати і систематизовувати матеріал не лише тоді, коли вивчається тема, а й поповнювати його безперервно. Це крок до того, щоб вони самостійно отримували знання, формували вміння і навички для майбутньої професійної діяльності. Створення лепбука сприяє реалізації діяльнісного підходу у навчанні майбутніх педагогів, адже методика передбачає активізацію самостійної пізнавальної діяльності студентів, а також формування умінь співпрацювати, ефективно комунікувати, взаємодіяти, проявляючи емпатію, підтримку та партнерство. Виховний потенціал роботи над створенням лепбуків розкривається в інтеграції завдань естетичного, трудового, розумового, морального, екологічного, громадянського напрямів виховання. Унікальність виготовлення лепбука в тому, що його кожний виготовляє під свій власний смак за власним дизайном. Відповідно до концепції Нової української школи сучасний вчитель повинен володіти інноваційними підходами, методиками навчання дітей, бути мобільним і гнучким у доборі нових форм і методів навчальної роботи. Отримані результати дослідження дозволяють рекомендувати лепбукінг як одну з методик при вивченні природничих дисциплін у педагогічному коледжі.
Посилання
Букіна І. Лепбук як засіб реалізації проектної діяльності на уроках історії. Освітні інновації: філософія, психологія, педагогіка: зб. наук. ст. у 2 т., м. Суми. Суми. 2020. С. 152-156.
Гатовська Д.А. Лепбук як засіб навчання в умовах освітньої системи. Меркурій. 2015. С. 162-164.
Дьоміна І. Проектне навчання: коротко про головне. URL: https ://nus.org.ua /view/proektne – navchannua – Korotko – pro – golovne/. (дата доступу 15.07.2024).
Касьян О. Візуалізація як засіб активізації пізнавальної діяльності здобувачів освіти. актуальні питання сучасної педагогіки: творчість, майстерність, професіоналізм: матеріали ІІІ Міжнародної наук.-практ. конференції, м. Кременчук. 18 травня 2022 р. Кременчук, 2022. С. 142-150.
Ковтанюк М.С., Криворучко І.І. Візуалізація навчального контенту при викладанні інформативних дисциплін. Наука. Освіта. Молодь:матеріали ХІУ Всеукр. наук. конф. студентів та молодих науковців. М. Умань. 26-27 березня 2021р. Умань. 2021. С. 182-185.
Крігер О.А. Лепбук як засіб формування дослідницьких умінь в учнів 4-х класів на уроках природознавства. Кривий Ріг. 2018. 70 с.
Ляшенко К.І. Лепбук як одна із форм реалізації міждисциплінарного підходу під час навчання в початковій школі. https://urok.osvita.ua/materials/edu_technology/61061/ (дата доступу 12.07.2024).
Пляцок А.О. Олійник В.В.Використання технології «лепбук» в роботі з дошкільнятами: навч.-метод. посібник (електронний ресурс). Вінниця: ММК, 2017. Режим доступу: http: //dorobok. edu .vn. ua /article/ pdf//: 2043.