Анотація
Розробка фізкультурно-оздоровчих технологій для школярів з порушеннями слуху, систематичне тестування ключових показників їх фізичного стану та здоров’я й періодична корекція оздоровчих програм потребує вдосконалення процесу адаптивного фізичного виховання, зокрема й використання у повній мірі штучно керованого середовища. Мета – вивчити існуючі підходи та засоби штучного керуючого середовища, які застосовуються у практиці адаптивного фізичного виховання школярів. Штучно кероване середовище у фізичному вихованні дітей з депривацією слуху відіграє важливу роль у їхньому розвитку та соціальній інтеграції, оскільки його використання сприяє вирішенню певних ключових аспектів, найбільш актуальними серед яких є інноваційні технології, що можуть використовуватися у адаптивній фізичній культурі, а також соціальна інтеграція та психофізичний розвиток школярів. Сьогодні все більшої популярності набувають різні технології і засоби штучного керованого середовища, які забезпечують комплексний підхід до розвитку вертикальної стійкості у дітей з депривацією слуху, допомагаючи їм покращувати координацію, баланс та загальну фізичну підготовленість. До них зокрема відносять сенсорні платформи, віртуальні тренажери, інтерактивні платформи для тренувань та біомеханічні аналізатори. Застосування штучного керуючого середовища у фізичному вихованні дітей з депривацією слуху є важливим та перспективним напрямком, який сприяє їхньому всебічному розвитку. Використання сучасних біомеханічних та інформаційних технологій дозволяє створювати індивідуалізовані програми тренувань, які враховують специфічні потреби кожної дитини. Це підвищує ефективність фізичного виховання, допомагає покращити координацію, баланс та загальну фізичну підготовленість. Інтерактивні платформи, віртуальні тренажери та біомеханічні аналізатори забезпечують точний моніторинг прогресу та надають зворотний зв’язок у режимі реального часу, що дозволяє коригувати навчальні плани відповідно до потреб дітей. Адаптивне фізичне виховання з використанням штучного керуючого середовища сприяє соціалізації дітей, допомагаючи їм взаємодіяти з однолітками та розвивати комунікативні навички.
Посилання
Афанасьєва О. С. Фізична реабілітація слабкочуючих дітей середнього шкільного віку з порушенням постави : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. наук з фіз. виховання і спорту : спец. 24.00.03 «Фізична реабілітація». Київ, 2014. 20 с.
Бурдаєв К. В. Формування статодинамічної постави дітей молодшого шкільного віку з вадами слуху в процесі адаптивного фізичного виховання : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. наук з фіз. виховання і спорту : спец. 24.00.02. Дніпро, 2019. 23 с.
Випасняк І. П. Соціальна інтеграція глухих дітей на основі рухової активності : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. наук з фіз. виховання і спорту : спец. 24.00.02. Львів, 2007. 18 с.
Джевага В. В. Корекція порушень координаційних здібностей дітей молодшого шкільного віку з вадами слуху в процесі фізичного виховання : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. наук з фіз. виховання і спорту : спец. 24.00.02 «Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення». Київ, 2017. 20 с.
Насраллах Зіяд Хмаїді Ахмад. Корекція порушень постави слабочуючих школярів засобами фізичного виховання : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. фіз. вих. і спорту : спец. 24.00.02. Київ, 2008. 20 с.
Ричок Т. М. Корекція показників фізичного стану школярів з вадами слуху засобами туристського багатоборства : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. наук з фіз. вих. і спорту : спец. 24.00.02. Київ, 2018. 27 с.
Сторожик А. І. Технологія формування вертикальної стійкості тіла дітей 7–10 років зі зниженим слухом. Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. 2013. № 10. С. 67–73.
Хмельницька І. В. Комп’ютерні системи контролю моторики школярів 7–10 років з вадами слуху в програмуванні фізкультурних занять: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. наук з фіз. виховання і спорту : спец. 24.00.02 «Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення». Київ, 2006. 20 с.
Центр професійного розвитку педагогічних працівників Гребінківської міської ради. Ar Book – комплексне рішення для навчального процесу з використанням VR, AR та 3D технологій. 26 серпня 2024. URL: https://www.pdau.edu.ua/sites/default/files/node/4518/pravylaoformlennyaspyskuvykorystanyhdzherel.pdf