СТРУКТУРА КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ МАЙБУТНІХ ОБЛІКОВЦІВ З РЕЄСТРАЦІЇ БУХГАЛТЕРСЬКИХ ДАНИХ
PDF

Ключові слова

компетентнісний підхід, ключові компетентності, загальнопрофесійні компетентності, професійні компетентністі, структура компетентностей. competence approach, key competencies, general professional competencies, professional competencies, competence structure.

Як цитувати

КОСТЕНКО, О. В. (2022). СТРУКТУРА КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ МАЙБУТНІХ ОБЛІКОВЦІВ З РЕЄСТРАЦІЇ БУХГАЛТЕРСЬКИХ ДАНИХ. АКАДЕМІЧНІ СТУДІЇ. СЕРІЯ «ПЕДАГОГІКА», (1), 35-41. https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2022.1.6

Анотація

Сучасний ринок праці потребує таких кваліфікованих робітників, рівень підготовки яких відповідав би не тільки вимогам сучасного виробництва та економіки країни, а й перспективам їхнього розвитку, давав би змогу оперативно впливати на швидкозмінні умови і технології виробництва. Саме система професійної (професійно- технічної) освіти є тим ефективним середовищем, де «кожна людина зможе повніше розвинути й реалізувати свої здібності, освітній, духовний, моральний, трудовий і творчий потенціал». Перехід країни до ринкової економіки зумовив потребу удосконалення підготовки кваліфікованих робітничих кадрів, рівень компетентності яких має випереджати складність виконуваних професійних завдань. Ідеться про створення професійно-кваліфікаційної структури робітничих кадрів, заснованої на посиленні ролі компетентнісного підходу в професійній підготовці. Актуальність упровадження в освітню практику України компетентнісного підходу зумовлена стрімким соціальним, технологічним і політичним розвитком світу, який вимагає від випускника володіння сучасними якостями і вміннями: бути гнучким, мобільним, уміти презентувати себе на ринку праці; використовувати знання як інструмент для вирішення життєвих проблем; приймати нестандартні рішення й нести за них відповідальність; володіти комунікативною культурою, уміти працювати в команді; уміти виходити з будь-яких конфліктних ситуацій; уміти здобувати, аналізувати інформацію, застосовувати її для індивідуального розвитку та самовдосконалення; володіти навиками критичного мислення з метою розумного використання інформації та контролю потоку інформації. Впровадження компетентнісного підходу у професійну (професійно-технічну) освіту є пріоритетним у процесі побудови прогресивного суспільства, що потребує конкурентоспроможних фахівців здатних застосовувати здобуті знання, уміння та навики під час вирішення практичних завдань та нестандартних ситуацій.

https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2022.1.6
PDF

Посилання

Пометун О. І. Дискусія українських педагогів навколо питань запровадження компетентнісного підходу в українській освіті. Компетентнісний підхід у сучасній освіті. Світовий підхід та українські перспективи / під заг. ред. О. В. Овчарук. Київ, 2004. 111 с.

Хазова С. А. Показатели конкурентоспособности как критерии профессиональной компетентности специалистов по физической культуре и спорту. URL http://www.adygnet.ru/konfer/konfifk2006/soob/3/3Hazova.htm (дата звернення: 11.06.2020).

Ягупов В., Півень Н. Компетентнісний підхід до формування змісту професійної підготовки майбутніх бакалаврів технічного профілю (на прикладі спеціальності «Інженерне матеріалознавство»). Наукові записки Тернопільщини. Нац. пед. ун-ту ім. В. Гнатюка. Сер.: Педагогіка / гол. ред. Терещук В. Тернопіль, 2009. Спецвипуск № 3. С. 283–287.