АНАЛІЗ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ТЕХНІЧНИМ ОСВІТНЬО-НАУКОВИМ КЛАСТЕРОМ
PDF

Ключові слова

технічний освітньо-науковий кластер, система управління, стратегічне планування, інновації, комерціалізація, ефективність technical educational and scientific cluster, management system, strategic planning, innovations, commercialization, efficiency

Як цитувати

БАЖАН, С. П. (2024). АНАЛІЗ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ТЕХНІЧНИМ ОСВІТНЬО-НАУКОВИМ КЛАСТЕРОМ. АКАДЕМІЧНІ СТУДІЇ. СЕРІЯ «ПЕДАГОГІКА», (3), 16-26. https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2024.3.3

Анотація

Стаття присвячена комплексному аналізу системи управління технічним освітньо-науковим кластером (надалі – ТОНК), утвореного на базі університету. Наведена характеристика системи управління ТОНК, яка включає в себе ключові аспекти управління: стратегічне управління (формування місії, візії, цілей, розробка стратегії розвитку), організаційне управління (структура, процеси, персоналу), фінансове управління (бюджетування, фінансування проектів, облік) та інноваційне управління (стимулювання наукових досліджень, комерціалізація результатів, захист інтелектуальної власності), що є основою для подальшого розроблення моделі ефективного управління кластером, яка враховуватиме специфіку його діяльності та зовнішнього середовища. Проведене дослідження дозволило проаналізувати особливості управління ТОНК та виявити ключові взаємозв’язки між стратегічним плануванням, організаційною структурою та інноваційною діяльністю. Ми встановили, що ефективність ТОНК безпосередньо залежить від чіткого визначення стратегічних цілей, гнучкої організаційної структури, здатності адаптуватися до змін та стимулювання інновацій. Отримані результати свідчать про те, що саме поєднання цих факторів забезпечує сталий розвиток кластера та його конкурентоспроможність. Однак, незважаючи на наявність усіх необхідних компонентів управління, кластер стикається з низкою проблем, таких як недостатнє фінансування інноваційних проектів, відсутність ефективних механізмів координації між учасниками та низький рівень комерціалізації наукових розробок. Саме тому розробка ефективної моделі управління ТОНК є нагальною потребою в контекстів реформи системи освіти України, де ефективне управління є запорукою його успішного розвитку кластера. На основі проведеного аналізу сформульовано пропозиції щодо вдосконалення системи управління кластером. Наше дослідження може бути використане для розробки ефективних стратегій управління ТОНК в різних секторах економіки та сприяти розвитку інноваційної екосистеми в Україні. Мета статті: виявити та здійснити аналіз ключових факторів, що впливають на ефективність управління ТОНК.

https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2024.3.3
PDF

Посилання

Antoniadou, M., Kanellopoulou, A. Educational Approach: Application of SWOT Analysis for Assessing Entrepreneurial Goals in Senior Dental Students. European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education. 14(3). 2024. pp. 753-766. https://www.researchgate.net/publication/379143302_Educational_Approach_Application_of_SWOT_Analysis_for_Assessing_Entrepreneurial_Goals_in_Senior_Dental_Students

Bembenek B., Piecuch T. Кnowledge management in industry clusters as an indication of entrepreneurship. CBU International Conference Proceedings. 2(5). 2014. https://www.researchgate.net/publication/280897180_Кnowledge_management_in_industry_clusters_as_an_indication_of_entrepreneurship

Caniëls M., Bosch H. The role of Higher Education Institutions in building regional innovation systems. Papers in Regional Science. 90(2). 2011. https://www.researchgate.net/publication/229056382_The_role_of_Higher_Education_Institutions_in_building_regional_innovation_systems

Derlukiewicz N., Mempel-Śnieżyk, Mankowska, Dyjakon, Arkadiusz, Stanisław M., Pilawka T. How do Clusters Foster Sustainable Development? An Analysis of EU Policies. Sustainability. 12 (4). 2020. 1297 р. https://www.researchgate.net/publication/339198587_How_do_Clusters_Foster_Sustainable_Development_An_Analysis_of_EU_Policies

Engel J. Global Clusters of Innovation: Lessons from Silicon Valley. California Management Review, 57(2), 2015. рр. 36-65. https://doi.org/10.1525/cmr.2015.57.2.36

Fonseca L., Nieth L. The role of universities in regional development strategies: A comparison across actors and policy stages. European Urban and Regional Studies. 28(2). 2021. https://www.researchgate.net/publication/350762579_The_role_of_universities_in_regional_development_strategies_A_comparison_across_actors_and_policy_stages

Franco M., Esteves L., Rodrigue M. Clusters as a Mechanism of Sharing Knowledge and Innovation: Case Study from a Network Approach. Global Business Review, 25(2). 2024. рр. 377-400. https://doi.org/10.1177/0972150920957270

Hervas-Oliver J. L., Chamizo F., Rojas R. Are clusters and industrial districts really driving sustainability innovation? Competitiveness Review: An International Business Journal. 34(11). 2024. https://www.researchgate.net/publication/382967246_Are_clusters_and_industrial_districts_really_driving_sustainability_innovation

Newman F., Couturier L., Scurry J. The future of higher education: Rhetoric, reality, and the risks of the market. John Wiley & Sons. San Francisco. 2010. 82p. https://books.google.com.ua/books?hl=uk&lr=&id=mX7kiLWp8hkC&oi=fnd&pg=PR9&dq=The+Future+of+Higher+Education:+Rhetoric,+Reality,+and+the+Risks+of+the+Market&ots=0ID9EAnoYX&sig=-LwtqqgbFkxJaUlGsyJR7N6Bkvg&redir_esc=y#v=onepage&q=The%20Future%20of%20Higher%20Education%3A%20Rhetoric%2C%20Reality%2C%20and%20the%20Risks%20of%20the%20Market&f=false

Rubio-Andrés M., Abril C. Sustainability oriented innovation and organizational values: a cluster analysis. Journal Technol Transf 49, 2024. рр. 1–18 https://link.springer.com/epdf/10.1007/s10961-022-09979-1?sharing_token=3qYLpSLSm6EF7F7q24Uqz_e4RwlQNchNByi7wbcMAY6KkkxJsysxUsYo7V6dyjlZB5PyoPV-QolJNouPVfvYyVCHqGs764y4r0hdSY8-jOurjxfA5dS7eGD24kzFo-DI98_eWZZKmapPbtHREzdmjO8hGrTsYniAmxqoeAVwJ8%3D

Zizka M., Pelloneova N., Skala M. Theory of Clusters. In: Zizka, M., Rydvalova, P. (eds) Innovation and Performance Drivers of Business Clusters. Science, Technology and Innovation Studies. Springer, Cham. 2021. https://doi.org/10.1007/978-3-030-79907-6_3