Анотація
Використання ґаджетів сприяє розвитку комунікативних навичок, індивідуалізації навчання та поглибленню знань учнів з англійської мови та зарубіжної літератури. Тому у статті ґаджети розглядаються як засіб навчання в процесі вивчення цих дисциплін. Інтеграція ґаджетів у процес вивчення англійської мови відкриває широкі можливості для покращення якості мовної підготовки учнів. Важливою перевагою є можливість використовувати інтерактивні додатки для навчання граматики, лексики, вимови та інших мовних аспектів. Завдяки сучасним додаткам, учні можуть виконувати вправи з різних мовних тем у зручному для них режимі з можливістю автоматичного оцінювання та аналізу помилок. Це дозволяє значно скоротити час на перевірку завдань та покращити ефективність зворотного зв’язку. Важливою складовою освітнього процесу є вивчення зарубіжної літератури. Використання ґаджетів у цьому контексті також відкриває нові можливості, оскільки це спрощує процес читання і робить його більш інтерактивним та динамічним, й учні можуть скористатися функціями пошуку, виділення важливих уривків, додавання нотаток тощо. Аналіз науково-педагогічної літератури свідчить, що неабияка увага приділяється проблемам використання сучасних технологій у навчальному процесі. Аналізуються можливості інтеграції цифрових технологій у традиційне, змішане та дистанційне навчання. Відзначено переваги, такі як доступ до інтерактивних матеріалів, розвиток мовних та комунікативних навичок, а також можливість індивідуалізації навчального процесу. Обговорюються виклики, пов’язані з використанням технологій, зокрема ризики відволікання учнів та нерівність у доступі до ресурсів. Стаття підкреслює важливість ролі вчителя у впровадженні технологій та формуванні навичок критичного мислення у учнів. Використання ґаджетів у навчанні може значно покращити якість освіти, але вимагає комплексного підходу до навчання, підготовки педагогів та врахування можливих ризиків, пов’язаних з їх використанням.
Посилання
Андрієвська, В. (2006). Інформаційно-комунікаційні технології у професійній діяльності майбутніх учителів. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова: зб. наук. праць. Серія : № 2 «Комп’ютерно-орієнтовані системи навчання» (С. 153−157). Київ : НПУ імені М.П. Драгоманова № 18 (25).
Бойко, Я. (2019) Цифрові технології та їх застосування під час вивчення англійської мови в середній школі. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, 3, 13–23.
Власюк, І. (2018). Мобільний телефон – невід’ємна новітня технологія навчання на заняттях іноземної мови. Молодий вчений, 7 (59), 60–63.
Грушковська, О. (2018). Віртуальна реальність у контексті сучасного соціуму. Теоретичні положення соціологічних розвідок, 2, 11–15.
Гурова, О. (2020). Психологічна профілактика кіберзалежності в учнівської молоді. Психологічні технології взаємодії суб’єктів освітнього простору: Методичні рекомендації за науковою редакцією академіка НАПН України С. Д. Максименка (С. 39–43). Київ : Видавничий Дім «Слово».
Ільченко, О., Левицький, А., Журавльова, Л. (2010). Розвиток професійно-методичної компетентності майбутнього вчителя іноземної мови: проблемні завдання: навчальний посібник. Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка.
Шапран, Л. (2006). Дидактичні можливості використання автоматизованих навчальних курсів вивчення іноземних мов. Київ : НУХТ.
Юденкова, О. (2022). Формування інформаційно-цифрової компетентності у здобувачів освіти в контексті діджиталізації професійної освіти. Інформаційно-ресурсне забезпечення освітнього процесу в умовах диджиталізації суспільства : тези доп. міжнар. наук.-практ. конф. (С. 585–588).