САМОСТІЙНА РОБОТА З ІНОЗЕМНОЇ МОВИ ЗА ПРОФЕСІЙНИМ СПРЯМУВАННЯМ НА ПЛАТФОРМІ MOODLE
PDF

Ключові слова

самостійна робота, платформа Moodle, онлайн курс, дистанційне навчання, розвиток професійних навичок. independent work, Moodle, online course, distant learning, professional skills development.

Як цитувати

КОСТЮК, С. С., & ШАЛАЦЬКА, Г. М. (2023). САМОСТІЙНА РОБОТА З ІНОЗЕМНОЇ МОВИ ЗА ПРОФЕСІЙНИМ СПРЯМУВАННЯМ НА ПЛАТФОРМІ MOODLE. АКАДЕМІЧНІ СТУДІЇ. СЕРІЯ «ПЕДАГОГІКА», (3), 17-22. https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2022.3.3

Анотація

Важливим чинником ефективної діяльності сучасного фахівця є успішне оволодіння не лише знаннями необхідними для майбутньої професії, а й розвиток навичок самовдосконалення та саморозвитку, вміння швидко переорієнтуватися у змінах, щоб відповідати вітчизняним та світовим стандартам. Актуальність дослідження визначається тим, що заклади вищої освіти в умовах зростаючих вимог до підготовки майбутніх спеціалістів мають за необхідне залучати дієві засоби та методи навчання задля формування професійної компетентності майбутніх фахівців. Метою статті є аналіз існуючого досвіду в організації самостійної роботи студентів під час вивчення іноземної мови за професійним спрямуванням та способів її вдосконалення за допомогою використання освітньої платформи Moodle. Розвиток уміння самостійно здобувати знання (здійснювати пошук, аналізувати, вибирати головне), знайомитися з актуальною інформацією з автентичних відео та текстів, аргументувати власну думку використовуючи вивчені лексичні одиниці, обговорювати певні професійні теми, підвищує зацікавленість студентів, а відтак і сприяють професійному розвиткові. Установлено, що впровадження діяльнісного, компетентнісного та комунікативного підходів сприятиме досягненню поставленої мети. Підтверджено продуктивність таких методів навчання, як: навчальної дискусії, проектів, інтерактивні, упровадження яких сприяє формуванню навичок роботи з інформацією, покращує стратегії спілкування, вміння висловлювати власну точку зору. Задля кращого засвоєння матеріали курсу було укладено у відповідності до принципів системності та послідовності. Використання платформи Moodle сприяє посиленню мотивації та покращує рівень володіння мовою завдяки розвиткові усіх видів мовленнєвої діяльності оскільки тематика юнітів безпосередньо пов’язана з їх професійною діяльністю, а ситуації для обговорення наближені до реальних.

https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2022.3.3
PDF

Посилання

Кабанкова О. М. Формування пізнавальної самостійності студентів технічного університету в процесі вивчення іноземної мови : дис. … канд. пед. наук : 13.00.09 / Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки. Луцьк, 2018. 294 с.

Московчук Н.М. Українськомовна підготовка майбутніх іноземних фахівців технічних спеціальностей : дис. … канд. пед. наук : 13.00.02 / Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського. Одеса, 2019. 383 с.

Пугач С. С., Дембіцька С. В., Кобилянська І. М. Вдосконалення організації самостійної роботи студентів закладів вищої освіти за умов дистанційного формату навчання. Науковий вісник Мукачівського державного університету. Серія «Педагогіка та психологія». 2020. Т. 6 № 2. С. 9–20.

Шевченко С., Кривонос І. Самостійна робота у немовному закладі вищої освіти під час вивчення іноземної мови. Проблеми освіти: зб. наук. праць. 2019 ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти». Вип. 39. С. 58–74. http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/9752

Hontarenko I. Peculiarities in distance learning of foreign language using Moodle platform. Educational Challenge. 2021. Vol. 26 (#2), 52–62. Doi: https://doi.org/10.34142/2709-7986.2021.2.05. Retrieved from: https://educationalchallenges.org.ua/index.php/education_challenges/article/view/73/46

Kerras N., Salhi S.E. University education in Algeria during the Covid-19 Pandemic; Limitations and challenges. Arab World English Journal. 2021. Vol. 12 (#3), 16-35. Doi: http://dx.doi.org/10.24093/awej/vol12no3.2

Matvienko O.V., Kuzmina S.A., Yamchunska T.I., Glazunova T.V. Ukrainian universities under the pressure of pandemic: the effects of pandemic on teacher leadership, self-education and life-long learning: proceedings of 6th International Conference on Lifelong Education and leadership for All ICLEL. (July 16-18 2020). Turkey, 2020

Modeer C. Competence demands for today and tomorrow: quality progress through interaction with industry. Mobillising Human Resources for Innovation. Proceedings from the OECD Workshop on science and technology Labour Market, DSTI/STP/TIP (99)2, 211–216. 1999. Retrieved from: https://www.oecd.org/officialdocuments/publicdisplaydocumentpdf/? cote=DSTI/STP/TIP(99)2/FINAL&docLanguage=En

Ospanova B.R., Kasenova N.A., Baideldinova G.M., Ospanov G.M., Kabanova A.B. Organization of students’ independent work in the language learning process at technical university. Revista espacios. 2018. Vol.39 (#21). Retrieved from: https://www.revistaespacios.com/a18v39n21/18392121.html

Polat E., Van Dam S.S., Bakker C. A. Shifting from blended to online learning: students’ and teachers’ perspectives. International conference on engineering design, ICED 21 (August 16-20 2021). Sweden, 2021

Singh J., Steele K., Singh L. Combining the best of online and face-to-face learning: hybrid and blended learning approach for COVID-19, post vaccine, and post-pandemic world. Journal of Educational Technology Systems, 2021. 50(2) (pp. 140–171). Doi: 10.1177/00472395211047865