СУЧАСНІ МЕТОДИКИ ВИКЛАДАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ У ЗВО
PDF

Ключові слова

інноваційна педагогіка, сучасні педагогічні технології, іноземні мови, мультилінгвістичне суспільство, вища освіта, цифровізація освіти, методики навчання студентів. innovative pedagogy, modern pedagogical technologies, foreign languages, multilingual society, higher education, digitalization of education, methods of teaching students.

Як цитувати

МАРЄЄВ, Д. А., ГЕВОРГЯН, К. Л., & КОЛОДІНА, Л. С. (2022). СУЧАСНІ МЕТОДИКИ ВИКЛАДАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ У ЗВО. АКАДЕМІЧНІ СТУДІЇ. СЕРІЯ «ГУМАНІТАРНІ НАУКИ», (1), 257-265. https://doi.org/10.52726/as.humanities/2022.1.40

Анотація

Стратегія здобуття вищої освіти лінгвістичного профілю як основний етап отримання базових мовних навичок і професійних компетентностей повинна зазнавати перманентних реформацій, що мають бути узгодженими із змінами, які відбуваються в умовах глобалізаційних процесів. Саме цифровізація та активізація інноваційної діяльності, зокрема у напрямі створення інноваційних освітніх технологій, можуть бути детерміновані як основні передумови для оновлення педагогічних концепцій. Так, в науковій статті було визначено, що сучасні педагогічні методики викладання іноземних мов виникли саме в результаті діджитал-трансформацій, а потреба у підвищенні автономії навчального процесу студента (зокрема через карантинні обмеження, запропоновані в контексті боротьби із пандемією Covid-19, а також ведення воєнного стану в Україні) актуалізує значення електронних ресурсів, інформаційно-комунікаційних технологій, штучного інтелекту, цифрових платформ як інструментів організації процесів викладання навчального матеріалу. Відповідно, наукова стаття являє собою оригінальне дослідження сучасних, інноваційно-орієнтованих методик викладання іноземних мов у ЗВО України в контексті їх детермінування як факторів, що мають вплив на якість вищої освіти, а також на процеси формування професійних компетентностей студентів та підготовки конкурентоспроможних фахівців. Дослідження проблематики здійснювалось завдяки застосуванню методів порівняння, абстракції, аналізу та узагальнення. В ході дослідження було детерміновано зміст сучасних технологій викладання іноземних мов студентам вітчизняних ЗВО, важливість трансформації традиційної педагогічної практики в умовах пост-пандемічної нестабільності та безпрецедентного для України введення воєнного стану. Авторами було охарактеризовано основні інструменти, засоби і технології, що використовуються для ефективного навчання студентів іноземних мов, а також вдосконалення їх мовних навичок. Досліджено роль цифровізації в контексті зміни традиційних методик викладання, а також узагальнено важливість підтримки діджитал-трансформацій у вищий освіті.

https://doi.org/10.52726/as.humanities/2022.1.40
PDF

Посилання

Kumaravadivelu B. Beyond methods: Macrostrategies for language teaching. New Haven and London : Yale University Press, 2003. 339 p.

Tarnopolsky O. Constructivist blended learning approach to teaching English for specific purposes. London : Versita, 2012. 254 p.

Yakymchuk I., Hlazunova O. Use of massive open online courses to develop media educational competence of teachers of professional pre-higher education institutions. Pedagogy and Psychology of Sport. 2021. № 7(1). С. 76–84. DOI: https://doi.org/10.12775/PPS.2021.07.01.004

Бабаєв В. М., Стадник Г. В., Момот Т. В. Цифрова трансформація в сфері вищої освіти в умовах глобалізації. Комунальне господарство міст. Соціальні та поведінкові науки. 2019. Т. 2. Вип. 148. С. 2–9.

Биков В., Спірін О., Пінчук О. Проблеми та завдання сучасного етапу інформатизації освіти. Наукове забезпечення розвитку освіти в Україні: актуальні проблеми теорії і практики (до 25-річчя НАПН України) / за ред. С. В. Бартош. Київ : Видавничий дім «Сам», 2017. С. 191–198.

Близнюк Т. Цифрові інструменти для онлайн і офлайн навчання: навчально-методичний посібник. Івано- Франківськ : Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, 2021. 64 с.

Вікторова Л. В., Кочарян А. Б., Мамчур К. В., Коротун О. О. Застосування штучного інтелекту та чат- ботів під час вивчення іноземної мови. Інноваційна педагогіка. Інформаційно-комунікаційні технології в освіті. 2021. Т. 2. Вип. 32. С. 166–173. DOI: https://doi.org/10.32843/2663-6085/2021/32-2.33

Інформаційно-аналітична довідка про результати опитування щодо стану використання технологій дистанційного навчання у закладах вищої освіти України / Державна служба якості освіти України, 2021. Available at: www.sqe.gov.ua/ (дата звернення 04.05.2022)

Сторожук С., Тарнопольський О., Бредбієр П. Зміни парадигм навчання в історії методики викладання іноземних мов: з ХІХ сторіччя до наших днів. Вісник університету імені Альфреда Нобеля. Серія «Педагогіка і психологія». Педагогічні науки. 2019. № 1(17). С. 200–207.

Тарнопольський О. Три головних парадигми у викладанні іноземних мов у ХХІ сторіччі: пролегомени до створення єдиного підходу до їх навчання. Іноземні мови. 2019. № 2(98). С. 3–9.

Тарнопольський О., Кабанова М. Впровадження комп’ютерних технологій у навчання іноземних мов: історія та перспективи. Computer Modeling: Analysis, Control, Optimization. 2019. № 2. С. 74–82.